
Lisebergspasset Senior
För dig som är 65 år eller äldre i år!
- Entré under parkens alla öppetdagar
- Giltigt upp till 12 månader från aktiveringsdatum
- Passet är digitalt. Köps och aktiveras under Mitt Liseberg i Lisebergsappen
- Kan även köpas i kassan eller på Gästservice vid Norra eller Södra entrén
- Exklusiva erbjudanden
Aktiveras automatiskt efter 3 månader. Lisebergspasset Senior är personligt efter aktivering och kan inte delas med andra. Var redo att visa din legitimation i entrén. Lisebergspasset Senior gäller inte som entré under särskilda evenemang som kräver separat biljett när parken i övrigt är stängd.
Med reservation för ändring.
Köp och aktivera ditt Lisebergspass eller Guldpass
1. Öppna Lisebergsappen. Finns att hämta i App Store och Google Play
2. Logga in på Mitt Liseberg i appen.
3. Köp de Lisebergspass/Guldpass du vill ha.
4. Aktivera ditt pass inom tre månader. Det gäller sedan i 12 månader från aktivering.
Passet aktiveras automatiskt efter tre månader. Sista giltighetsdag ser du i appen.
Längre ner här hittar du svar på frågor om nya Lisebergspasset Duo. Skrolla ner för att läsa.
Årspass
Köp önskat årspass genom att logga in i Mitt Liseberg i Lisebergsappen. Klicka på Ge bort och skriv in epostadressen till mottagaren. Mottagaren aktiverar sedan passet i Lisebergsappen på sin mobil.
Alla årspass (Guldpass, Guldpass Kanin, Lisebergspasset, Lisebergspasset Senior och Lisebergspasset DUO) gäller i 12 månader framåt från aktiveringsdagen. Tänk på att ditt pass måste aktiveras 3 månader efter köpet, därefter aktiveras passet automatiskt. I Lisebergsappen ser du sista giltighetsdagen.
När du köper ett nytt Lisebergspass eller Guldpass registreras detta automatiskt på den e-post som du angav när du betalade med Klarna. Testa att logga in på Mitt Liseberg med den adressen istället, så finns dina biljetter här. Du kan därifrån skicka ditt årspass till en annan e-post om du vill.
Om du fortfarande inte hittar dina årspass kan du alltid kontakta vår kundservice på 031-400 100 eller [email protected].
Passet har antagligen registrerats på den e-postadressen du använde vid betalningen med Klarna. Gör så här:
1. Logga in på Mitt Liseberg i appen med samma e-post som du använde vid Klarna-köpet
2. Gå till "Mitt Liseberg" i appen
3. Klicka på årspasset du önskar hantera
4. Klicka på "Hantera åtkomst till passet"
5. Klicka till "Lägg till person"
6. Skriv in e-postadressen till det Lisebergskonto som du vill ska ha tillgång till årspasset.
Nu ska Lisebergspasset/ Guldpasset även finnas dennes konto, redo att användas!
Enklast och smidigast är att köpa och aktivera i Lisebergsappen. Då har du alltid passet med dig i mobilen.
Önskar du hjälp att köpa ett digitalt årspass eller vill ha ett plastkort är du välkommen till Gästservice i Norra och Södra entrén. Lisebergspasset Senior går även att köpa och aktivera i entrékassan.
Lisebergspassen och Guldpassen är personliga efter aktivering. Du kan alltså endast ge bort ett årspass innan det har blivit aktiverat.
Ja, du kan köpa Lisebergspasset Senior i Lisebergsappen. Det är även möjligt att köpa på Gästservice vid Norra eller Södra entrén, där du också kan få ett vanligt kort att ha i plånboken om du inte önskar använda appen.
Du behöver vara 65 år eller äldre. Om du köper ditt Lisebergspasset Senior via Gästservice på plats krävs uppvisade av legitimation och ett fotografi tas. Om du köper ditt pass i appen behöver du vara beredd på att visa legitimation vid inpassering i entrén.
Ja, alla som är födda någon gång under år 1960 eller tidigare får köpa passet. Visa legitimation vid köp i bemannad kassa i parken.
Ja, köp Lisebergspasset Senior i Lisebergsappen och klicka på ”Ge bort”. Mottagaren aktiverar sedan passet genom att logga in på ”Mitt Liseberg” i appen och uppger sitt namn och ålder. Endast de som är 65 år eller äldre får nyttja Lisebergspasset Senior – ägaren måste vara redo att visa legitimation i entrén.
Nej, det finns ingen begränsning i hur många Guldpass vi släpper till försäljning under året. Vi reserverar oss däremot för att försäljningen tillfälligt pausas ifall att vi har för högt kapacitetstryck på våra attraktioner. Detta för att hålla en hög gästnöjdhet.
Fri entré och fria åk i Kaninlandet, Hissningen, Farfars bil, Fisketuren och Skepp o´skoj under Lisebergsparkens alla öppetdagar. Vi reserverar oss för att attraktioner utanför Kaninlandet kan vara stängda under extraöppna dagar, då resten av Lisebergsparken generellt är stängd.
Ja, om du redan köpt Lilla Guldpasset kan du utnyttja detta i 12 månader från aktiveringsdatum. Se sista giltighetsdag på ditt pass i Lisebergsappen.
Återköp är endast möjligt så länge passkoden inte är aktiverad och senast tre månader från inköpsdatum. Återköp sker via vår kundtjänst. Maila dem på [email protected]
Lisebergspasset Duo
Du kan ta med dig olika personer varje gång du besöker Lisebergsparken. Det kan vara antingen en vuxen eller ett barn, åldern spelar ingen roll.
Den andra personen behöver inte registreras men ni behöver passera någon av våra entréer gemensamt när ni kommer till Lisebergsparken.
Årspass-erbjudanden är kopplade till årspassinnehavaren och det är innehavaren som kan aktivera erbjudanden. Många erbjudanden gäller dock även för en vän eller sällskap, så håll utkik och se vad ni kan ta del av gemensamt.
I årspasset ingår endast entré. Åkpass kan köpas separat online, i kassa eller biljettautomat.
Lisebergspasset Duo är personligt och kan inte lånas ut.
Nej, inte i dagsläget.
Ja, det finns ingen åldersgräns för Lisebergspasset Duo.