Varumärkessamarbeten

Vi arbetar med mottot att skapa glädje tillsammans. Och ihop med våra samarbetspartners vill vi också skapa värden som både uppnår och överträffar alla förväntningar. Med upplevelsen i fokus finns det oändliga möjligheter för företag att samverka med oss.

Samarbeten kan till exempel handla om att stärka sitt varumärke, genomföra relationsaktiviteter med kunder eller medlemmar eller lyfta sitt varumärke som arbetsgivare.

 

För frågor kontakta:
Henrik Svensson, ansvarig varumärkessamarbeten
E-post: [email protected] 

 

Samarbeten som ger win-win-win

Alla våra samarbetspartners är delaktiga i att skapa och förstärka upplevelsen för våra gäster. Samtidigt vill vi också utveckla vårt hållbarhetsarbete och vår service, samt skapa mervärden för alla som besöker oss. Liseberg och våra gäster, vårt samhälle och våra partners har alla mycket att vinna på att vi hittar och identifierar det som stärker och utvecklar oss.

Mängder av möjligheter att inspireras av

Ett samarbete kan vara ett partnerskap med något av våra event som till exempel Live på Liseberg. Det kan vara förmåner, synlighet i Lisebergsparken eller exponering i digitala kanaler. Det kan också handla om säsongsbetonad närvaro under Halloween i Lisebergsparken eller Jul i Lisebergsparken. Det finns möjlighet att genomföra tävlingar, sampling och försäljning. Flera partners stärker vår service genom bland annat mobilladdning, gratis produkter och extra upplevelser.

Hållbara samarbeten med idéburna organisationer

Att samarbeta med idéburna organisationer är viktigt för Liseberg och en del av vårt sociala hållbarhetsarbete. Tillsammans med dessa organisationer kan företag bidra till att utveckla varumärkessamarbeten och ge fler positiva effekter, för ännu fler människor.

Exempel på organisationer som vi arbetar med idag är Drottning Silvias Barnsjukhus och Räddningsmissionen.

 

Bubs Godis

Bubs syns tillsammans med Lisebergs varumärke i butiker i Sverige under Halloween. Busälskande Bubs har också ett eget godishus i Lisebergsparken och en tävling i form av godisjakt under Halloween.

Stena Line

Att Stena Line är värdar för Skepp ó skoj känns klart som Kattegatt! Företaget syns i samband med attraktionen och på sjökaptenskorten som man får efter båtturen. I rättigheten ingår även möjlighet att aktivera event i parken.

OBOS.

OBOS bygger framtidens bostäder och i samarbete med Live på Liseberg bygger de en glad stämning. OBOS har ett värdskap med exponering och kommunikation i samband med Live på Liseberg. Parallellt satsar man på sina medlemmar, kunder och personal genom rabatter och VIP-aktiveringar. Avtalet omfattar även eventytor, tävlingar med mera.

Blossa

Blossa är värd för Isbaren under Jul på Liseberg. Rättigheten innehåller försäljning och exponering. Det kallar vi en god jul!

 

För frågor kontakta

Henrik Svensson, ansvarig varumärkessamarbeten

Skicka mail Ring